Broadcasting - puzzle online
Nadawanie to dystrybucja treści audio lub wideo rozproszonej publiczności za pośrednictwem dowolnego medium komunikacji elektronicznej, ale zazwyczaj za pomocą widma elektromagnetycznego (fale radiowe) w modelu jeden do wielu. Nadawanie rozpoczęto od radia AM, które pojawiło się w powszechnym użyciu około 1920 roku dzięki rozpowszechnianiu nadajników i odbiorników radiowych z lampami próżniowymi. Wcześniej wszystkie formy komunikacji elektronicznej (wczesne radio, telefon i telegraf) były indywidualne, z wiadomością przeznaczoną dla jednego odbiorcy. Pojęcie nadawania ewoluowało od jego użycia jako metody rolniczej siewu nasion w polu przez ich szerokie rzucanie. Później został przyjęty w celu opisania powszechnego rozpowszechniania informacji za pomocą materiałów drukowanych lub telegraficznie. Przykłady zastosowania go do transmisji radiowych "jeden do wielu" pojedynczej stacji do wielu słuchaczy pojawiły się już w 1898 roku.
Nadawanie drogą radiową i telewizyjną zwykle wiąże się z transmisją radiową i telewizyjną, choć w ostatnich latach transmisje radiowe i telewizyjne zaczęły być rozpowszechniane za pośrednictwem telewizji kablowej (telewizji kablowej). Strony odbierające mogą obejmować ogół społeczeństwa lub stosunkowo niewielki podzbiór; chodzi o to, że każdy z odpowiednią technologią odbiorczą i sprzętem (np. radiem lub telewizorem) może odbierać sygnał. Obszar nadawania obejmuje usługi zarządzane przez rząd, takie jak radio publiczne, radio społecznościowe i telewizja publiczna oraz prywatne komercyjne radio i telewizja komercyjna. Kodeks federalnych przepisów USA, tytuł 47, część 97 definiuje "nadawanie" jako "transmisje przeznaczone do odbioru przez ogół społeczeństwa, bezpośrednie lub przekazywane".