wsparcie - puzzle online
System Sistema Supporto Condotta (SSC) to system bezpieczeństwa kolei stosowany przez włoskiego operatora kolejowego Ferrovie dello Stato. Jego zadaniem jest dostarczenie kierowcy obszernego zestawu wizualnych informacji o sygnalizacji blokowej, limitach prędkości i ograniczeniach czasowych. Zwykle jest to część bardziej złożonego systemu SCMT. SSC pobiera informacje za pośrednictwem transpondera mikrofalowego o nazwie Punto Informativo (PI). Powyżej linii wyposażonych w odpowiedni zestaw nadajników, może pokazać pełną replikację dowolnego rodzaju sygnału świetlnego, blokować maksymalną ocenę prędkości i specjalne warunki bezpośrednio do biurka kierowcy, poprawiając bezpieczeństwo w warunkach słabej widoczności i pomagając kierowcom zauważyć anomalie. System jest przystosowany do prędkości do 150 km / h, dzięki czemu jest przydatny w większości włoskiej sieci. Może być stosowany na liniach jedno- i dwutorowych, efektywnie pracując w obu kierunkach, w razie potrzeby. Został zaprojektowany do współpracy z SCMT, ale może być używany niezależnie. Około pięciu tysięcy kilometrów włoskiej sieci jest wyposażonych w SSC, ale nie w pracę SCMT.SSC jest czysto informacyjna, polegająca na interwencji kierowcy w przypadku napotkanych przeszkód, podczas gdy SCMT może aktywnie angażować hamulce awaryjne i ograniczenia prędkości.
System jest wykonywany przez urządzenie naziemne (SST, Sotto Sistema di Terra lub podsystem naziemny) przesyłające sygnały mikrofalowe zgodnie z danym stanem sygnału, oraz komputer pokładowy odbierający i przetwarzający sygnały (SSB, Sotto Sistema di Bordo lub podsystem pokładowy ).