Public - puzzle online
W public relations i komunikacji nauka, publiczność to grupy indywidualnych osób, a społeczeństwo (a.k.a. ogółu społeczeństwa) jest ogółem takich ugrupowań. Jest to inna koncepcja socjologicznej koncepcji Öffentlichkeit lub sfery publicznej. Pojęcie społeczeństwa zdefiniowano również w polityce, psychologii, marketingu i reklamie. W public relations i nauce o komunikacji jest to jedna z bardziej niejednoznacznych koncepcji w tej dziedzinie. Chociaż ma definicje w teorii pola, które zostały sformułowane od początku XX wieku, to od niedawna cierpiał z powodu rozmycia, w wyniku konfrontacji idei społeczeństwa z pojęciem odbiorców, rynku segment, społeczność, okręg wyborczy i interesariusz.
Nazwa "public" pochodzi od łacińskiego publicus (również poplicus), od populus, odnoszącego się do angielskiego słowa "populace", i ogólnie oznacza masową populację (" ludzie ") w związku z jakąś sprawą będącą przedmiotem wspólnego zainteresowania. Tak więc w polityce i historii społeczeństwo stanowi populację jednostek w związku z obywatelami lub sprawami urzędu lub państwa. W psychologii społecznej, marketingu i public relations społeczeństwo ma bardziej sytuacyjną definicję. John Dewey zdefiniował (Dewey 1927) opinię publiczną jako grupę ludzi, którzy w obliczu podobnego problemu rozpoznają go i organizują się, aby zająć się tym problemem.