Photobombing jest aktem celowego wystawiania się na widok fotografii, często po to, aby odegrać praktyczny żart na fotografach lub przedmiotach. Od 2009 roku fotobombing jest szeroko komentowany. Dyskutując na temat "fotobombu", który stał się wirusowy, Andrea DenHoed sugeruje, że etykieta z fotobombem "sugeruje narrację ukrytego sabotażu", chociaż w znaczeniu niezamierzonych i / lub początkowo niezauważonych osób w tło zepsutych zdjęć, fotobombów istniało przez znaczną część historii fotografii.
Photobombing znany jest z globalnej ekspozycji, głównie ze względu na szerokość pasma i łatwość rozpowszechniania oferowaną przez Internet, a także dużą liczbę migawek w smartfonach i innych urządzeniach podręcznych. Wiele stron internetowych zawiera sekcje na ich temat lub są w całości poświęcone fotobombom.
W 2014 roku "photobomb" został nazwany Word of the Year przez Collins English Dictionary.
Powiązanym terminem jest videobombing, który stosuje koncepcję do materiału wideo zamiast zdjęcia.
Copyright 2024 puzzlefactory.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.