Kampania reklamowa – zespół działań marketingowych, odbywających się w mediach masowych, mających na celu osiągnięcie zakładanego celu marketingowego reklamodawcy. Działania te skierowane są do wybranej grupy docelowej. Cele kampanii reklamowej mogą być określone różnie. Do głównych celów kampanii reklamowych zalicza się:
wzrost sprzedaży
wzrost świadomości danego produktu, usługi, marki itp.
wprowadzenie produktu na rynek (launch)
ponowne wprowadzenie produktu na rynek w przypadku produktu o bardzo niskiej sprzedaży lub świadomości (relaunch)
repozycjonowanie produktu na rynku
Kampanie reklamowe mogą odbywać się w jednym medium lub być multimedialne, czyli obejmować działania w wielu różnych mediach (np. w internecie ). Kampanię przygotowują agencje reklamowe, a za dobór i zakup mediów odpowiadają domy mediowe
Podstawowym parametrem kampanii reklamowej jest jej zasięg całkowity oraz (zdaniem starej szkoły marketingowej) zasięg efektywny.[potrzebny przypis] Intensywność kampanii w poszczególnych mediach z osobna mierzy się ilością GRP, czyli sumą cząstkowych oglądalności (lub słuchalności, czytelnictwa itp.) poszczególnych emisji w poszczególnych mediach. Intensywności GRP nie sumuje się pomiędzy mediami ze względu na różnice metodologiczne pomiarów pomiędzy mediami oraz z uwagi na różny charakter komunikatów.
Miernikiem skuteczności kampanii reklamowej może być:
wzrost sprzedaży;
wzrost świadomości marki;
zmiana percepcji marki, produktu itp.
Z racji na wpływ kampanii reklamowych na prosperowanie i postrzeganie przedsiębiorstw, mierzy się nie tylko ww.
Copyright 2024 puzzlefactory.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.