huba - puzzle online

W niektórych (głównie starszych) pojazdach z napędem na cztery koła montuje się piasty blokujące, zwane również wolnymi kołami napędowymi, dzięki czemu przednie koła mogą się swobodnie obracać po odłączeniu (odblokowaniu) od przedniej osi. Odbywa się to w celu zmniejszenia mechanicznej odporności przedniej części układu przeniesienia napędu, gdy napęd na cztery koła nie jest używany. Piasta, wraz z kołem, jest zaprojektowana do sprzęgnięcia (zablokowania) z osią, aby mogła być zasilana przez układ napędowy w napędzie na cztery koła; lub piasta może odłączyć się (odblokować) od osi, gdy napęd na cztery koła nie jest potrzebny, co pozwala na swobodne obracanie się kół przednich w piaście. Piasta jest elementem, w którym koło jest bezpośrednio zamontowane i znajduje się poza osią.

Korzyści wynikające z odblokowania piast do normalnego użytkowania nawierzchni znajdują się głównie w zwiększonej wydajności paliwa. Gdy piasty przednie są zablokowane, nawet jeśli na oś przednią nie jest przesyłane żadne moce (za pomocą skrzynki rozdzielczej), obracanie kół nadal będzie obracać przednią osią, dyferencjałem i wałem napędowym, co powoduje dodatkowe obciążenie silnika. Odblokowanie piast powoduje odłączenie kół od osi, co eliminuje dodatkowe obciążenie. Inne zalety obejmują także utrzymywanie przedniej dyferencjału bez zbędnego zużycia, cichszą pracę, mniej wibracji i mniejsze zużycie w innych komponentach linii napędowej. Jednak wielu producentów wymienia włączenie węzłów (nawet w trybie 2WD) na kilka mil miesięcznie, aby smarować przedni układ napędowy w ramach regularnego harmonogramu konserwacji pojazdu.

Mechanicznie uruchamiane piasty blokujące uruchamiane są ręcznie, obracając przełącznik na końcu osi.

owoce lasu puzzle onlinehuba na drzewie puzzle online