O ile nie określono inaczej, terminy są w języku włoskim lub angielskim. Lista nigdy nie może być kompletna: niektóre terminy są wspólne, a inne są używane tylko sporadycznie, a nowe są ukrywane od czasu do czasu. Niektórzy kompozytorzy wolą terminy z własnego języka niż standardowe terminy tutaj wymienione.
ja
w muzyce instrumentalnej z rodziny skrzypiec, używanej do wskazania, że gracz powinien zagrać fragment na najwyższej, najcieńszej strunie
1 ′
„Sifflet” lub jeden stop organowy
1 3⁄5 ′
Zatrzymanie narządów Tierce
2 ′
Dwie stopy - wskazanie organów piszczałkowych; patrz Zatrzymanie narządu § Skok i długość
II
w muzyce instrumentalnej z rodziny skrzypiec, używanej do wskazania, że gracz powinien zagrać fragment na sznurku sąsiadującym z najwyższą, najcieńszą struną
2 2⁄3 ′
Zatrzymanie organów piszczałkowych na dwunastą przerwę
IV – VI
Zatrzymanie mieszanki na organach piszczałkowych
II
Talerze zatrzymują się na organach piszczałkowych
III
w muzyce instrumentalnej z rodziny skrzypiec, używanej do wskazania, że gracz powinien zagrać przejście na sznurku sąsiadującym z (ale wyższym tonem) niż najniższy, najgrubszy ciąg
IV
w muzyce instrumentalnej z rodziny skrzypiec, używanej do wskazania, że gracz powinien zagrać przejście na najniższym, najgrubszym sznurku
4 ′
Cztery stopy - rura organowa, która mówi o jedną oktawę wyżej niż 8 ′
8 ′
Osiem stóp - wskazanie organów piszczałkowych
16 ′
Szesnaście stóp rury - wskazanie organów piszczałkowych wywołujących jedną oktawę poniżej 8 ′
32 ′
Rura trzydziestodwuletnia - sygnalizacja organów piszczałkowych wzywająca dwie oktawy poniżej 8 ′, zwana również sub-base (w większości organów jest to najniższy, najgłębszy ton)
64 ′
Rura o długości sześćdziesięciu czterech stóp - wskazanie organów piszczałkowych (tylko kilka narządów ma tak głęboki skok)
a lub à (ks.)
w, do, przez, dla, w, w stylu...
battuta
Powrót do normalnego tempa po odchyleniu. Nie jest zalecany w częściach smyczkowych, ze względu na możliwe pomylenie z battuto (qv.); użyj tempa, co oznacza to samo.