Z perspektywy Piageta rozwój intelektualny człowieka przebiega przez cztery okresy: inteligencja sensomotoryczna w pierwszych dwóch latach; inteligencja przedlogiczna lub przedoperacyjna, w wieku od dwóch do siedmiu lat; inteligencja logiczna lub konkretna, między siódmym a dwunastym rokiem życia; i abstrakcyjna inteligencja logiczna, w wieku od dwunastu do osiemnastu lat1. Piaget (1991) utrzymuje, że „każdy etap stanowi, poprzez struktury, które go definiują, szczególną formę równowagi, a ewolucja mentalna przebiega w kierunku coraz lepszej równowagi” (s. 14). Krótko mówiąc, rozwój funkcji poznawczych człowieka naznaczony jest ciągiem etapów, z których tylko w dwóch ostatnich występują struktury o charakterze logiczno-abstrakcyjnym.
Najlepsze wyniki dla rozmiaru Aktualizowane co 10 min.
Z perspektywy Piageta rozwój intelektualny człowieka przebiega przez cztery okresy: inteligencja sensomotoryczna w pierwszych dwóch latach; inteligencja przedlogiczna lub przedoperacyjna, w wieku od dwóch do siedmiu lat; inteligencja logiczna lub konkretna, między siódmym a dwunastym rokiem życia; i abstrakcyjna inteligencja logiczna, w wieku od dwunastu do osiemnastu lat1. Piaget (1991) utrzymuje, że „każdy etap stanowi, poprzez struktury, które go definiują, szczególną formę równowagi, a ewolucja mentalna przebiega w kierunku coraz lepszej równowagi” (s. 14). Krótko mówiąc, rozwój funkcji poznawczych człowieka naznaczony jest ciągiem etapów, z których tylko w dwóch ostatnich występują struktury o charakterze logiczno-abstrakcyjnym.
Najlepsze wyniki dla rozmiaru Aktualizowane co 10 min.
Ułóż podobne puzzle
Komentarze
Oceń tę grę
Dodaj komentarz
Inne puzzle z kategorii Edukacja