Reklama online, zwana także marketingiem internetowym lub reklamą internetową lub reklamą internetową, jest formą marketingu i reklamy, która wykorzystuje Internet do dostarczania konsumentom promocyjnych komunikatów marketingowych. Konsumenci postrzegają reklamę online jako niechcianą rozrywkę przy niewielkich korzyściach i coraz częściej sięgali po blokowanie reklam z różnych powodów.
Obejmuje on marketing e-mailowy, marketing w wyszukiwarkach (SEM), marketing w mediach społecznościowych, wiele rodzajów reklam displayowych (w tym banery reklamowe) i reklamy mobilne. Podobnie jak inne media reklamowe, reklama internetowa często obejmuje zarówno wydawcy, który integruje reklamy w treści online, jak i reklamodawcę, który zapewnia wyświetlanie reklam w treści wydawcy. Innymi potencjalnymi uczestnikami są agencje reklamowe, które pomagają generować i umieszczać reklamy, serwer reklam, który dostarcza reklamy i statystyki dotyczące utworów, a także podmioty reklamujące, które wykonują niezależne działania promocyjne dla reklamodawcy.
W 2016 roku przychody z reklam internetowych w Stanach Zjednoczonych przekroczyły przychody telewizji kablowej i telewizji. W 2017 r. Przychody z reklam internetowych w Stanach Zjednoczonych wyniosły 83,0 mld USD, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z 72,50 mld USD przychodów w 2016 r.
Wiele powszechnych praktyk reklamowych online jest kontrowersyjnych i coraz częściej podlega regulacjom. Przychody z reklam online mogą nie zastępować źródeł przychodów innych wydawców. Zmniejszenie przychodów z reklam spowodowało, że niektórzy wydawcy ukryli swoje treści za paywallami.
Copyright 2024 puzzlefactory.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.