Galeony Manilskie (hiszpańskie: Galeón de Manila, Filipino: Kalakalang Galion i Maynila w Acapulco) były hiszpańskimi statkami handlowymi, które przez dwa i pół wieku łączyły Filipiny z Meksykiem przez Ocean Spokojny, wykonując jedną lub dwie rejsy w obie strony rocznie między portami w Acapulco i Manili, które były częścią Nowej Hiszpanii. Nazwa galeonu zmieniła się, odzwierciedlając miasto, z którego statek płynął. Termin "galeony manilskie" używany jest również do określenia szlaku handlowego pomiędzy Acapulco i Manilą, który trwał od 1565 do 1815 roku.
Galeony Manila były również znane w Nowej Hiszpanii jako "La Nao de la China" (The China Ship), ponieważ przewoziły w dużej mierze chińskie towary wysyłane z Manili.
Szlak handlowy Manila Galleon został zainaugurowany w 1565 roku po tym, jak augryjski brat i nawigator Andrés de Urdaneta odkrył tornaviaje lub trasę powrotną z Filipin do Meksyku. Pierwsze udane objazdy zostały wykonane przez Urdaneta i Alonso de Arellano w tym roku. Trasa trwała do 1815 roku, kiedy wybuchła meksykańska wojna o niepodległość. Galeony Manila pływały po Pacyfiku od 250 lat, przynosząc do Ameryki ładunki luksusowych towarów, takich jak przyprawy i porcelana, w zamian za srebro. Trasa stworzyła także wymianę kulturalną, która ukształtowała tożsamość i kulturę zaangażowanych krajów.
W 2015 r. Filipiny i Meksyk rozpoczęły przygotowania do nominacji szlaku handlowego Manila -Acapulco Galleon na listę światowego dziedzictwa UNESCO z poparciem Hiszpanii.