nagranie - puzzle online

Nagrywanie i odtwarzanie dźwięku to elektryczna, mechaniczna, elektroniczna lub cyfrowa inskrypcja i odtwarzanie fal dźwiękowych, takich jak głos mówiony, śpiew, muzyka instrumentalna lub efekty dźwiękowe. Dwie główne klasy technologii nagrywania dźwięku to nagrywanie analogowe i nagrywanie cyfrowe.

Akustyczny zapis analogowy jest uzyskiwany za pomocą membrany mikrofonowej, która wykrywa zmiany ciśnienia atmosferycznego powodowane przez akustyczne fale dźwiękowe i zapisuje je jako mechaniczną reprezentację fal dźwiękowych na nośniku, takim jak zapis gramofonowy (w którym trzpień wycina rowki na płycie). Podczas nagrywania na taśmie magnetycznej fale dźwiękowe wibrują membranę mikrofonową i są przekształcane w zmienny prąd elektryczny, który jest następnie przekształcany w zmienne pole magnetyczne za pomocą elektromagnesu, który reprezentuje dźwięk jako obszar namagnesowany na plastikowej taśmie z powłoka magnetyczna na nim. Analogowa reprodukcja dźwięku jest procesem odwrotnym, z większą membraną głośnikową powodującą zmiany ciśnienia atmosferycznego w celu utworzenia akustycznych fal dźwiękowych.

Cyfrowe nagrywanie i odtwarzanie przekształca analogowy sygnał dźwiękowy odbierany przez mikrofon na postać cyfrową w procesie pobierania próbek. Dzięki temu dane audio mogą być przechowywane i przesyłane przez szerszą gamę nośników. Nagrywanie cyfrowe przechowuje dźwięk jako serię liczb binarnych (zer i jedynek) reprezentujących próbki amplitudy sygnału audio w równych odstępach czasu, przy częstotliwości próbkowania wystarczająco wysokiej, aby przenosić wszystkie dźwięki, które można usłyszeć. Cyfrowy sygnał audio musi zostać odtworzony w formie analogowej podczas odtwarzania, zanim zostanie wzmocniony i podłączony do głośnika w celu uzyskania dźwięku.

Przed opracowaniem nagrań dźwiękowych istniały mechaniczne systemy, takie jak nakręcane pozytywki, a później pianina odtwarzające, do kodowania i odtwarzania muzyki instrumentalnej.

inżynier dźwięku puzzle online